W Polsce reklama medyczna jest regulowana przez Ustawę o wyrobach medycznych oraz Ustawę Prawo farmaceutyczne. Reklama medyczna musi być zgodna z prawdą, nie może być wprowadzająca w błąd, nie może też sugerować, że produkt leczniczy jest bezpieczniejszy lub skuteczniejszy niż jest to w rzeczywistości. Promocja usług medycznych musi też spełniać wymogi dotyczące zawartości informacji o produkcie leczniczym.
W Polsce reklama medyczna może być prowadzona jedynie w formie tradycyjnej (np. w prasie, radiu, telewizji) oraz w Internecie. Reklama w Internecie musi być zgodna z zasadami określonymi przez Główny Inspektorat Sanitarny.
Rezygnacja z reklamy medycznej jest obowiązkowa w przypadku produktów leczniczych objętych receptą.
Ponadto, w reklamie medycznej nie wolno promować leków bez zgody Ministerstwa Zdrowia, ani też używać jakichkolwiek sformułowań, które sugerowałyby, że dany produkt leczniczy jest niezbędny do zdrowia. Reklama nie może też wykorzystywać wizerunku osoby chorej, ani też ukazywać jakichkolwiek zdjęć, które sugerowałyby, że dany produkt leczniczy jest niezbędny do zdrowia.
W Polsce reklamy medyczne muszą być zgodne z wytycznymi Okręgowej Izby Lekarskiej oraz Okręgowej Izby Aptekarskiej. W razie naruszenia przepisów, właściwe organy mogą nałożyć kary finansowe lub zakazać dalszej reklamy danego produktu leczniczego.
W Polsce reklamy medyczne powinny być prowadzone zgodnie z zasadami etyki i odpowiedzialności zawodowej. Celem reklamy medycznej powinno być uzyskanie przez pacjenta informacji na temat dostępnych produktów leczniczych oraz ich skuteczności, a nie jedynie zwiększenie sprzedaży danego produktu.
Wniosek: Reklama medyczna w Polsce jest regulowana przez kilka aktów prawnych i musi być zgodna z zasadami etyki i odpowiedzialności zawodowej. Celem reklamy powinno być uzyskanie przez pacjenta informacji na temat dostępnych produktów leczniczych, a nie jedynie zwiększenie sprzedaży.